Mellangruppen

Den här glada gruppen riktar sig till aktiva födda 2009 och 2010.

Tisdagar: 17.00 – 18.30.

Fredagar: 16.30 – 18.00.

Under vår och sommar tränar vi på vår vackra idrottsplats. Höst vinter är vi i Hugohallen på regementsområdet.

Välkomna att testa på! Hör av er till någon av tränarna innan första träningstillfället.
Alla barn och ungdomar som vill prova friidrott gör detta vid tre kostnadsfria tillfällen innan medlemsavgift behöver betalas in.

Tränare:

Mathias Lindberg, 073-927 29 47, e-post
Christian Mårtensson, 076-1689417, e-post

Friidrottsläger 14-15/9
2019-09-15 20:21
25 friidrottare ur mellan och miniorgruppen samlades för 2 dagars fartfyllda aktiviteter på och kring idrottsplatsen. Glädjen, entusiasmen, sammanhållningen och utförandet av allt från tältresning, bowling, cykling, samarbetsövningar till alla prestationer på träning under lördagen och tävlingen på KM gör att vi ledare känner en oerhörd stolthet över er alla både som personer och friidrottare. Ni skall alla vara stolta över er själva!
För att se fler bilder följ denna länk.
Här hittar ni samtliga resultat i KM.
Tack till alla som har varit behjälpliga för att genomföra detta läger!
Sofie, Mathias och Christian
Östersjöspelen i Karlshamn
2019-08-25 20:41
Då sydsvenska ungdomsspelen i Lund med kort varsel blev inställd så bestämde sig ett tävlingssuget gäng för att prova vingarna i Karlshamn istället. I underbart sensommarväder flög, sprang och kastade sig de träningsflitiga ungdomarna till prestationer som inte ens tränarna trodde var möjligt.
Sommarspelen 2019
2019-07-13 07:49
Sommarspelen i Åhus (Kristianstad IP) gjorde skäl för namnet. I strålande väder hade vi ett glatt gäng som trots eller tack vare värmen gjorde fantastiska resultat.Vi som tränare är oerhört glada över att se att vi ligger långt framme teknikmässigt och hela tiden gör framsteg. Detta visar sig också i resultaten som ni hitta här
Stor eloge till Sofie som följde med och instruerade våra ungdomar hela dagen trots att hon själv tävlade på kvällen, stort Tack!
Tack också till Åhus Friidrott för ett fint arrangemang!
Pannkaksspelen 2019
2019-05-19 06:30

Fler bilder (+8) >>
Vi skall känna oss stolta över de prestationer som har åstadkommits av våra fantastiska ungdomar under pannkaksspelens i Eslöv 2019. Våra härliga atleter har spridit energi och glädje över Ekevalla IP vilket har visat sig i resultatlistorna där de personliga rekorden har slagits i parti och minut. Stafetterna i flickor 11 och flickor 13 resulterade i besök på pallen och segerdans! För er som är intresserade av resultat så hittar ni dem här!
Tack från ledarna för er inställning!