Klubbrekord

Här finns alla klubbrekord som väntar på att bli slagna!

Klubbrekord uppdaterade 220301 (uppdaterad med år 2022)

Klubbrekord satta 2022

Klubbrekord registreras i respektive gren för åldersklasser fr o m 10 år t o m 20 år, pojkar och flickor samt för män och kvinnor.

Statistik förs för de grenar som Friidrottsförbundet har med i sin statistik.

Diplom skall tilldelas alla som under året satt klubbrekord, även om det under året förbättrats av annan person.

Statistiken uppdateras kalenderårsvis.

Gamla rekord, satta med manuell tidtagning, gäller tills de överträffas med resultat satta med eltidtagning.

Nya resultat med manuell tidtagning gäller inte som rekord.

Om nya regler, t ex ändrad vikt på redskap, skall resultat satt med det nya redskapet gälla som rekord. Notering om det gamla rekordet skall finnas med i statistiken.

Inga klubbrekord eller statistik för inomhusresultat.