Långlöpare

Tävlingsdirektiv

Tävlingar som klubben står för: Svenska Mästerskap, Skånska Mästerskap (f.d.DM), arenatävlingar och egna arrangemang.

Här skall YIF tävlingsdräkt bäras.

Anmälan till Svenska Mästerskap, Skånska Mästerskap samt egna arrangemang sker genom Martin Edvardsson och anmälningssidan ”slumptal”.

Anmälan till övriga arenatävlingar sker genom Caroline Norrsand via mail/sms (ange tävling, namn, gren/grenar och klass).
Anmälan måste ske senast dagen före sista anmälningsdag.

Om anmälan inte sker genom angivna personer ovan eller genom någon av klubbens utsedda tränare så bekostar den aktive avgiften själv.

Efteranmälan står den aktive/målsman (om under 18 år) för själv fullt ut (dvs. klubben betalar ingen del). Vid efteranmälan där klubben faktureras av arrangören skall avgiften inbetalas till föreningens bankgiro senast fem dagar efter tävlingen ägt rum. Den aktive/målsman får ingen betalningsuppmaning från klubben utan ansvarar själv för att inbetalning sker.

Tävlingar som inte klubben betalar: Övriga

Anmälan till dessa tävlingar gör var och en själva.

På lopp som inte är sanktionerade av Svenska Friidrottsförbundet är det inte tillåtet att bära YIFs tävlingsdräkt.

För att få ersättning krävs det att man bidra med hjälp på förenings arrangemang minst två gånger under ett tävlings år. Detta är viktigt eftersom intäkter från föreningens arrangemang finansierar tävlingarnas startavgifter.